BMW je v současnosti lídrem ve vývoji bezpečnostních systémů pro nové motocykly. Momentálně vyvíjí a už v roce 2017 plánuje montovat do nových motorek svůj „inteligentní systém tísňového volání.“ Systém v případě havárie automaticky volá pomoc.
BMW hodně myslí na bezpečnost a není tak divu, že každou chvíli přichází s nějakou novinkou v této oblasti. Nyní představili nový SOS systém, který plánují montovat do motorek už od roku 2017. Předností tohoto volitelného doplňku, který bude součástí modelové řady 2017, není jen možnost automatického přivolání pomoci v případě havárie či pádu, pomoc se v případě potřeby bude dát přivolat i manuálně. Při aktivování tohoto systému jde okamžitě zpráva do call centra BMW, které kontaktuje požadované záchranné složky.
BMW tak kopíruje inteligentní záchranný systém, který bude od roku 2018 povinnou součástí nových automobilů v Německu. Ten na základě informací z čidel rozmístěných ve vozidle a také z GPS senzoru oznámí v případě havárie přesnou polohu automobilu.
V případě spuštění automatického volání se tato informace objeví i na hlavním displeji motorky a tento hovor bude signalizovaný i akusticky. Volání nebude možné zrušit, jedině v tom případě, že půjde o „menší pád.“ V tom případě se volání „opozdí“ o 25 vteřin a v tom časovém rozmezí se dá hovor i zrušit. Avšak v případě potřeby bude možné hovor uskutečnit i manuálně za pomoci tlačítka umístěného u pravé rukojeti.
Tento systém vyžaduje připojení motocyklu k mobilní telefonní síti za pomoci speciálního modulu. Jezdci budou moct hovořit s operátorem ve svém rodném jazyce. BMW podle výsledků pokusů tvrdí, že díky této technologii se čas potřebný k příjezdu záchranné služby zkrátí až o polovinu a tato pomůcka v tom případě dokáže zachránit ročně 2 500 lidských životů.
Systém pracuje na základě informací z dvou důležitých senzorů. Jde o senzor úhlu náklonu motocyklu (Lean Angle senzor) a senzor zrychlení, který zároveň snímá i velikost zpomalení motorky.
Firma k tomuto novému bezpečnostnímu systému uvedla:
„V případě nehody systém eCall může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. U vozidel uvedených od roku 2011 do celoevropské studie eCall, která zahrnovala vozidla BMW, byly tísňové služby schopné rychleji reagovat a dostat se na místo nehody v průměru o 40 – 50 % dřív. Evropská komise pro prevenci v silničním provozu odhaduje, že použitím systému eCall by se dalo zachránit až 2 500 životů ročně. Ve finančním vyčíslení jde o úsporu 26 miliard €.“