Ducati Diavel muscle cruiser se stal posledním z řady modelů, který se zbavil tradičního motoru do V ve prospěch kapalinou chlazeného čtyřválce.
Příznačně pojmenovaný Diavel V4 se objeví v lednu v červené barvě za 23 595 liber nebo v černé barvě za 23 895 liber a může se pochlubit výkonem 123kW a točivým momentem 93 N.m díky motoru V4 Granturismo o objemu 1158 cm3, který se poprvé objevil v řadě velkoobjemových dobrodružných motocyklů Multistrada.
Nový motor V4, který přebírá funkci od modelu Diavel 1260, jenž se poprvé objevil v roce 2019, byl již dříve spatřen na sérii špionážních snímků v září. Ducati tvrdí, že je o 13 kg lehčí než odcházející model 1260 S, přičemž pět kilogramů ušetřil samotný motor a dalších osm kilogramů zbytek motocyklu. Přesto to není žádná křehká baletka, protože bez 20 litrů paliva váží 223 kg.
Tento nový motor je vybaven dvojitým pulzním zapalováním a je zabalen do hliníkového monokokového podvozku, který nahradil ocelovou příhradovou konstrukci u modelu 1260 s výkonem 159 koní. Hlavní servisní prohlídky očekávejte každých 60 000 km.
A co víc, stejně jako nedávno odhalená Ducati Multistrada V4 Rally, i Diavel dostane deaktivaci zadních válců pro zvýšení účinnosti – v klidu a při jízdě nízkou rychlostí se z něj efektivně stane paralelní dvouválec.
To, kolik válců je v chodu, poznáte díky změně tónu motoru, kdy z nového marmolitového výfuku se čtyřmi vývody uniká hlubší zvuk, když jedou dva, a vyšší tón vydává, když jsou v chodu všechny čtyři.
Pokud nejste příznivci nové výfukové koncovky, Ducati vám prodá také kompletní výfukový systém pouze pro okruh s ocelovými koncovkami, titanovým tlumičem a karbonovým krytem. Ten sníží hmotnost motocyklu přibližně o 11 kg a zvýší výkon na 131kW – přesně to, co od závodní motorky chcete.
Jezdcům pomáhá při manévrování s tímto mohutným strojem nízká výška sedla 790 mm, která je o 10 mm vyšší než dříve. Na rozdíl od některých jiných cestovních motocyklů jsou zde také centrální stupačky jako u běžných roadsterů a řídítka jsou pro snadnější ovládání o 20 mm blíže.
Díky přepracovanému, plně nastavitelnému mono tlumiči získáte také o 15 mm větší zdvih zadního odpružení pro větší pohodlí. K němu se připojuje mohutná sada 50mm obrácených vidlic, opět s nastavitelnou kompresí, předpětím a odskokem.
K dispozici jsou tři režimy výkonu a čtyři jízdní režimy, dále kontrolu trakce citlivou na náklon a ABS. Tyto funkce, stejně jako tempomat a launch control, lze ovládat prostřednictvím nového pětipalcového TFT displeje, který lze propojit s telefonem a který je vybaven navigací turn by turn.
Výkon ve všech režimech je pak přenášen na vozovku prostřednictvím tlusté zadní pneumatiky 240/45, přičemž brzdnou sílu zajišťují přední třmeny Brembo Stylema se dvěma 330mm kotouči.
V zadní pneumatice se ukrývají nové pětipaprskové ráfky, které najdeme i vpředu. Navíc byl změněn design předních LED světlometů, které mají nový lesklý plastový kryt.
Vzadu jsou LED světla umístěna pod zadní částí v jedinečném tečkovaném vzoru. Ačkoli jsou na pohled nápadná, doufáme, že jejich viditelnost nebude ohrožena odlétáváním špímy ze silnice od zadního kola obutého do Pirelli.
- Výkon 123kW při 10 750 ot/min.
- Točivý moment 93 N.m při 7500 ot/min.
- Motor 1158 ccm V4 Granturismo
- Pohotovostní hmotnost 223 kg (bez paliva)
- Výška sedadla 790 mm
- 23 595 GBP (červená) 23 895 GBP (černá)