Seznamte se s modelem Praga ZS 800: kouskem retro exotiky s motorem Kawasaki W800, který vzdává hold svému předchůdci z 20. let minulého století.
Praga je česká společnost, která otevřela své brány v roce 1907 a věnovala se výrobě motocyklů, automobilů, tanků, autobusů, letadel a nákladních automobilů. Praga se věnovala také motoristickému sportu na dvou i čtyřech kolech a na okruzích i v terénu.
Skutečnost, že její jméno není dnes již moc známé, naznačuje, že nikdy nedokázala být světovou špičkou v žádném z nich, ale časy se mění. Akcie společnosti v motorsportu stoupají a právě představila Bohemu za více než 1 milion liber, silniční hyperautomobil se směšnou úrovní přítlaku.
Cenová relace tohoto motocyklu by se měla pohybovat okolo 2400000kč po zdanění.
Je to pocta modelu Praga BD 500 z konce 20. let, kterého se během sedmileté výroby vyrobilo asi 1800 kusů. Jeho předností je řemeslné zpracování, které na něm bylo vynaloženo, a překvapivým bonusem je „suchá“ hmotnost 142 kg (158 kg s kapalinami).
Kola s karbonovými paprsky z uhlíkových vláken napodobují historický design s naprosto moderní technologií. Jsou světovým unikátem a zblízka jsou opravdu úchvatná.
Přes všechnu chválu, kterou si ZS 800 zaslouží jako umělecké dílo, se s ním ale bude i pěkně jezdit. Praga slibuje „vzrušující schopnost zatáčet“, k čemuž přispívá i rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Motor o objemu 773 cm3 a výkonu 35kW pochází z modelu Kawasaki W800, ale nyní má o 60 kg méně. Jako úklonu minulosti nedostanete ani ABS nebo kontrolu trakce.
„Navrhli jsme a vyvinuli motocykl se spoustou moderních technologií, ale také s historickým designem,“ říká Jan Žuži z Pragy. „Může to být umělecké dílo, které bude stát u někoho v kanceláři. Ale je to opravdu rychlá motorka, která se velmi slušně ovládá, a to asi nikdo nečeká.“
Praga ZS 800 podrobně:
- Karbonová kola s paprsky jsou jedinečná pro značku Praga a váží 14,8 kg na kus – včetně brzd.
- Celková hmotnost 142 kg je rozdělena v poměru 50:50 mezi přední a zadní kolo.
- Všechny materiály jsou zaměřeny na nízkou hmotnost; titanový výfuk je vytištěn 3D tiskem.
- Na každém kole je odpracováno více než 300 hodin obrábění.
- Mezi odkazy na svého předchůdce patří tachometr integrovaný do zadní části světlometu.
- Hydraulické bubnové brzdy přispívají k atmosféře pocty 20. let minulého století a nemají na sobě připevněné ABS
- Palivová nádrž o objemu 10,5 litru je zdůrazněným prvkem konstrukce modelu Praga ZS 800, zatímco motor je dvouválec o objemu 773 cm3 o výkonu 47 koní z modelu Kawasaki W800, takže splňuje normu Euro 5.