Za výtvorem, který jako základní model používá Jawu 18 české výroby z roku 1953, stojí český inženýr Marek Foltis. Hlavním cílem bylo, jak říká Marek: „Vytvořit vlastní konstrukci motoru, něco, co ještě nikdy nebylo použito v žádném vozidle.“
Inženýr říká, že chtěl zpochybnit zavedené myšlení a přijít s něčím, pro co neexistují žádné vzory.
Skříň motoru, kliková hřídel, pět sestav dmychadel typu Roots a hlavní ojnice byly vyrobeny na CNC fréze. Válce, písty, skříň převodovky a spojka jsou sériové, převzaté z historických motocyklů Jawa.
Kompletní motor má dvě řady mírně se překrývajících válců a jednu kliku, což pomáhá zmenšit celkový průměr.
Volba deseti válců byla maximem, které mohl Marek použít, a zároveň umožnila, aby se motor vešel do neupraveného rámu Jawy. Kromě motoru s omezeným výkonem 60 koní je dalším inženýrským zázrakem výfukový systém, který je vyroben ze 17 samostatných dílů a který Marek popisuje jako „trubkovou chobotnici“ a jehož zdokonalení trvalo měsíc.